Regulamin Sklepu Internetowego BATIST MEDICAL POLSKA SP.Z O.O.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym batistsafety.pl prowadzony jest przez BATIST MEDICAL POLSKA z o.o. z siedzibą w Katowicach wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000291167, sąd rejestrowy przechowujący dokumentację spółki: Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posiadającą: adres siedziby i miejsca wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Kolista 25, 40-486 Katowice, NIP: 5252412845, REGON: 14117223000000, kapitał zakładowy w wysokości: 967 400,00 zł: adres poczty elektronicznej: info-pl@batist.com, numer telefonu: +48 32 735 04 37.
2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, Przedsiębiorców-Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego (z wyjątkiem pkt. IX Regulaminu, który skierowany jest wyłącznie do Przedsiębiorców).
3. Definicje:
1) CENA – Cena za Produkt lub Wyrób medyczny.
2) ŁĄCZNA CENA – Cena za wszystkie zamówione Produkty i Wyroby medyczne wraz z kosztami dostawy (w tym opłatami za pakowanie, transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innymi kosztami.
3) DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
4) FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
5) FORMULARZ ZAMÓWIENIA (KOSZYK) – Usługa Elektroniczna, formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, poprzez dodanie Produktów i Wyrobów medycznych do koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży w postaci sposobu dostawy i płatności.
6) KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
7) KONSUMENT - zgodnie z definicją konsumenta zawartą w art. 22(1) Kodeksu cywilnego.
8) PRZEDSIĘBIORCA - zgodnie z definicją przedsiębiorcy zawartą w art. 43(1) Kodeksu cywilnego.
9) PRZEDSIĘBIORCA-KONSUMENT - osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, posiadająca wpis do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nie posiadającą dla niej charakteru zawodowego, wynikającego z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, weryfikowanego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Przy czym dotyczy to tylko umów zawieranych na odległość oraz poza lokalem przedsiębiorstwa.
10) KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
11) KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualnym loginem i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
12) NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych informacji o Produktach i Usługach Sklepu Internetowego
13) PRODUKT – produkt prezentowany w Sklepie Internetowym, inny niż Wyrób Medyczny.
14) REGULAMIN – niniejszy regulamin.
15) SKLEP INTERNETOWY – Sklep Internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: batistsafety.pl
16) SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – BATIST MEDICAL POLSKA z o.o. z siedzibą w Katowicach wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000291167, sąd rejestrowy przechowujący dokumentację spółki: Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posiadającą: adres siedziby i miejsca wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Kolista 25, 40-486 Katowice, NIP: 5252412845, REGON: 14117223000000, kapitał zakładowy w wysokości: 967 400,00 zł: adres poczty elektronicznej: info-pl@batist.com, numer telefonu: +48 32 735 04 37.
17) TERMIN DOSTAWY – termin, który zawiera w sobie zarówno czas realizacji Umowy Sprzedaży przez Sprzedawcę, jak i czas, w którym przewoźnik dostarczy Produkt lub Wyrób medyczny Klientowi.
18) UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu lub Wyrobu medycznego zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
19) USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
20) USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
21) USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2020 poz. 287 ze zm.)
22) USTAWA O WYROBACH MEDYCZNYCH – ustawa z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. 2010 Nr 107 poz. 679 ze zm.);
23) WYRÓB MEDYCZNY - wyrób w rozumieniu art. 2 ust.1 pkt. 38 Ustawy o wyrobach medycznych.
24) ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia, stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży ze Sprzedawcą.
II. USŁUGI ELEKTRONICZNE
1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
2. Konto:
1) Usługa świadczona jest nieodpłatnie. Usługa świadczona jest przez czas nieokreślony, jeżeli Usługobiorca aktywnie korzysta z usługi Konta logując się do Sklepu Internetowego. Na podstawie rejestracji dokonanej w Sklepie Internetowym Usługobiorca może uzyskać dostęp do swojego Konta.
2) Podczas rejestrowania się do Konta oraz podczas zamawiania Produktu lub Wyrobu medycznego Usługobiorca ma obowiązek podawania wszystkich danych w sposób poprawny i prawdziwy. Dane podane w Koncie Usługobiorca ma obowiązek aktualizować przypadku jakiejkolwiek ich zmiany. Dane podane przez Usługobiorcę w Koncie oraz podczas zamawiania Produktu są uważane przez Usługodawcę za prawidłowe.
3) Dostęp do Konta jest zabezpieczony loginem i hasłem. Usługobiorca ma obowiązek zachowania poufności odnośnie informacji niezbędnych do jego dostępu do Konta. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne nadużycie Konta przez osoby trzecie.
4) Usługobiorca nie ma prawa umożliwienia osobom trzecim korzystania ze swojego Konta.
5) W przypadku braku aktywności dłuższej niż 12 miesięcy, Konto zostanie automatycznie usunięte. Usługodawca może także usunąć Konto w przypadku, jeśli Usługobiorca naruszy swoje obowiązki wynikające z zawartej Umowy sprzedaży lub Regulaminu.
6) Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info-pl@batist.com
7) Usługobiorca przyjmuje do wiadomości, że Konto nie musi być dostępne w sposób ciągły, zwłaszcza ze względu na niezbędną konserwację hardware i software Usługodawcy, ewentualnie niezbędną konserwację hardware i software osób trzecich.
3. Formularz Zamówienia
1) Korzystanie z Formularza Zamówienia nie wymaga posiadania Konta i rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu lub Wyrobu medycznego do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych działań:
a) wypełnienie Formularza Zamówienia
Przy wprowadzaniu zamówienia Klient wybiera Produkt lub Wyrób medyczny, ilość sztuk Produktu lub Wyrobu medycznego, sposób płatności, miejsce i sposób doręczenia. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego a w wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP. Dane wskazane w Formularzu Zamówienia są uważane przez Sprzedawcę za prawidłowe. Warunki prawidłowego wypełnienia Formularza Zamówienia jest uzupełnienie wszystkich obowiązkowych danych wskazanych w Formularzu Zamówienia i potwierdzenie przez Klienta, że zapoznał się z Regulaminem.
b) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia przycisku „Wyślij zamówienie” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego).
2) Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
4. Newsletter
1) Korzystanie z Newslettera następuje po podaniu adresu poczty elektronicznej, na które ma być przesyłany Newsletter.
2) Na Newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta – z chwilą utworzenia Konta Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter.
3) Każdy zapis na Newsletter wymaga potwierdzenia, poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany na podany adres poczty elektronicznej
4) Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: eshop-pl@batistsafety.pl
5. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
a. komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
b. dostęp do poczty elektronicznej;
c. przeglądarka internetowa aktualna w stosunku do bieżącej wersji i wspierana przez bieżący system operacyjny Usługobiorcy;
d. włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
6. Koszty powstałe w stosunku o Usługobiorcy przy wykorzystaniu środków komunikacyjnych w związku z korzystaniem z Usługi Elektronicznej oraz zawarciem umowy sprzedaży (koszty połączenia internetowego, koszty rozmów telefonicznych) ponosi sam Klient. Niniejsze koszty nie różnią się od stawki podstawowej.
7. Sprzedawca informuje, że korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
8. Tryb postępowania reklamacyjnego:
1) Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę Usługobiorca może składać na przykład pisemnie lub elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazane w Regulaminie adresy Usługodawcy.
2) Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
III. ZAWIERANIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. Informacje o Produktach i Wyrobach medycznych, wraz z podaniem Ceny, ich właściwości, są podane przy poszczególnych Produktach i Wyrobach medycznych w katalogu Sklepu Internetowego.
2. Cena uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O Łącznej Cenie (Cenie wraz z podatkami Produktu lub Wyrobu medycznego będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy, w tym opłatach za pakowanie, transport, dostarczenie i usługi pocztowe oraz o innych kosztach), a gdy nie można ustalić wysokości innych kosztów – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronie Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
3. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym zgodnie z Regulaminem, oraz wysłaniu przez Sprzedawcę Klientowi zawiadomienia o przyjęciu Zamówienia do realizacji.
4. Klient może anulować Zamówienie, dopóki nie zostanie mu wysłane zawiadomienie o przyjęciu Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę. Klient może anulować Zamówienie telefonicznie lub elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej Sprzedawcy wskazane w Regulaminie.
5. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie zawiadamia o przyjęciu zamówienia do realizacji, co następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta. Załącznikiem zawiadomienia jest aktualny Regulamin Sprzedawcy. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
6. W przypadku, jeśli któryś z wymogów wskazanych w Formularzy Zamówienia nie może zostać spełniony przez Sprzedawcę, wyśle Klientowi na adres e-mail podany w trakcie składania Zamówienia zmienioną ofertę, a Umowa Sprzedaży jest w takim przypadku zawarta za sprawą potwierdzenia przez Klienta przyjęcia niniejszej oferty Sprzedawcy na jego adres e-mail w wskazany w Regulaminie w terminie 14 dni kalendarzowych. Po upływie tego terminu Sprzedawca nie jest związany swoją ofertą.
7. W przypadku, jeśli doszło do istotnego błędu po stronie Sprzedawcy podczas podawania Ceny lub Ceny Produktu w Sklepie Internetowym lub w trakcie składania Zamówienia, w tym z powodu wady technicznej, Sprzedawca ma prawo do uchylenia się od skutków prawnych przyjęcia Zamówienia do realizacji poprzez złożenie Klientowi na piśmie oświadczenia w terminie 1 roku od dnia wykrycia błędu.
8. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi w zawiadomieniu o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
IV. SPOSÓB PŁATNOŚCI
1. Klient zobowiązany jest do zapłaty Ceny Łącznej w uzgodnionej wysokości.
2. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
1) Płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki ("Pobranie")
2) Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy na podstawie przesłanej drogą elektroniczną faktury pro forma z 7-dniowym terminem płatności.
3) Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu PayU.pl
3. W przypadku płatności za pobraniem Klient postępuje według instrukcji właściwego przewoźnika.
4. W przypadku płatności elektronicznej i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu PayU.pl Klient postępuje na podstawie instrukcji operatora płatności elektronicznych. Możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie internetowej www.payu.plObsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi PayU.pl – spółka PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, kapitał zakładowy w wysokości 4.000.000 zł w całości opłacony, NIP: 779-23-08-495.
5. Termin płatności:
1) W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
2) W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem Klient jest zobowiązany do dokonania płatności na rachunek bankowy i w terminie wskazanym w przesłanej fakturze pro forma. Termin na dokonanie płatności wynosi 7 dni kalendarzowych od dnia wystawienia dokumentu zakupu chyba, że ustalono z Klientem inaczej. W przypadku płatności elektronicznych lub płatności kartą płatniczą, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w czasie rzeczywistym.
V. SPOSÓB DOSTAWY
1. Dostawa Produktu i Wyrobu medycznego do Klienta jest odpłatna. Koszty dostawy w zależności od sposobu dostawy są podane w Zamówieniu oraz w zawiadomieniu o przyjęciu Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę. W przypadku, jeśli sposób transportu uzgodniono na podstawie specjalnego wymogu Klienta, Klient ponosi ryzyko i ewentualnie dodatkowe koszty związane z tym sposobem transportu. W przypadku, jeśli z przyczyn leżących po stronie Klienta zachodzi konieczność doręczenia Produktu lub Wyrobu medycznego ponownie lub w inny sposób, niż wskazano w Zamówieniu, Klient ma obowiązek uiszczenia kosztów związanych z ponownym doręczeniem Produktu lub Wyrobu medycznego lub kosztów związanych z innym sposobem dostawy.
2. Produkt i Wyrób medyczny jest dostarczany na adres Klienta wskazany w Formularzu Zamówienia.
3. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy:
1) przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa
2) przesyłka paczkomatowa,
3) odbiór osobisty dostępny po wcześniejszym umówieniu ze sprzedającym.
4. Wybór sposobu dostarczenia odbywa się w Formularzu Zamówienia.
5. Wybrane sposoby dostawy i płatności mogą być niedostępne dla całego Zamówienia ze względów technologicznych i logistycznych (np. przekroczenie dopuszczalnych gabarytów lub wagi zamówienia) lub dodania do Zamówienia Produktu lub Wyrobu medycznego, który wyklucza skorzystanie z danego sposobu. Dostępne opcje dla Zamówienia będą pokazane w Formularzu Zamówienia.
6. Termin dostawy do Klienta wynosi do 4 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu/Wyrobu medycznego lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów lub Wyrobów medycznych o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 10 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy do Klienta liczy się w następujący sposób:
1) W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, elektronicznej lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
2) W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem– od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
7. Termin gotowości Produktu lub Wyrobu medycznego do odbioru przez Klienta w punkcie odbioru osobistego – w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego, Produkt lub Wyrób medyczny będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 5 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu/Wyrobu medycznego lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów lub Wyrobów medycznych o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 10 Dni Roboczych. O gotowości do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie wiadomości e-mail. Klient powinien odebrać Produkt/Wyrób medyczny w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia przez Sprzedawcę, że jest gotowy do odbioru. Początek biegu terminu gotowości do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
1) W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, elektronicznej lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
2) W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem– od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
8. Sprzedawca nie realizuje w drodze Sklepu Internetowego zamówień zagranicznych.
VI. REKLAMACJA
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt lub Wyrób medyczny ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w szczególności w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego).
2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt/Wyrób medyczny bez wad.
3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:
1) pisemnie na adres: ul. Kolista 25, 40-486 Katowice
2) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Klientowi na papierze lub innym trwałym nośniku. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
5. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
6. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć wadliwy Produkt/Wyrób medyczny na adres Sprzedawcy wskazany w Regulaminie. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu/Wyrobu medycznego jego dostarczenie przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić go Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt/Wyrób medyczny się znajduje.
7. Klient ma możliwość zwrotu Wyrobu medycznego wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego wydania.
VII. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
1) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
2) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
3) Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod adresem e-mail porady@dlakonsumentow.pl oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 889 866.
3. Pod adresem www.ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
VIII. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Wyroby medyczne po wydaniu ze Sklepu Internetowego nie podlegają zwrotowi.
2. Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt VIII 9 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
1) pisemnie na adres: info-pl@batist.com;
2) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: .;
3. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w załączniku do Regulaminu. Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę-Konsumenta lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
2) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
6. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy-Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-Konsumentowi wszystkie dokonane przez nich płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta lub Przedsiębiorcy-Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy-Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy-Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7. Konsument oraz Przedsiębiorca-Konsument mają obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument oraz Przedsiębiorca-Konsument mogą zwrócić Produkt na adres Sprzedawcy.
8. Konsument oraz Przedsiębiorca-Konsument ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
9. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę-Konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument:
1) Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-Konsumentowi poniesionych przez nich dodatkowych kosztów.
2) Konsument oraz Przedsiębiorca-Konsument ponoszą bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
3) W przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie - na wyraźne żądanie Konsumenta lub Przedsiębiorcy-Konsumenta - rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy-Konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10) dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
IX. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami-Konsumentami.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Sprzedawca może wysłać na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia. Oświadczenie uznaje się za doręczone Klientowi w momencie jego wysłania pocztą elektroniczną.
3. Podczas odbioru Produktu/Wyrobu medycznego od przewoźnika Klient ma obowiązek sprawdzenia nienaruszonego stanu opakowań Produktu/Wyrobu medycznego, a w przypadku jakichkolwiek wad niezwłocznie zawiadomić o tym przewoźnika.
4. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu/Wyrobu medycznego przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem/Wyrobem medycznym oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu/Wyrobu medycznego powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
5. Własność Produktu lub Wyrobu medycznego przechodzi na Klienta w momencie jego dostarczenia, nie wcześniej jednak niż przed zapłatą Całek Ceny przez Klienta.
6. W razie przesłania Produktu lub Wyrobu medycznego do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu/Wyrobu medycznego, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
7. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt i Wyrób medyczny wobec Klienta nie będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem zostaje wyłączona.
8. W wypadku Usługobiorców nie będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami-Konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia, także na adres poczty elektronicznej podany w Formularz Zamówienia. Oświadczenie uznaje się za doręczone Klientowi w momencie jego wysłania pocztą elektroniczną.
9. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej Ceny za Produkt/Wyrób medyczny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty 1000 zł brutto Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem.
10. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
X. DANE OSOBOWE
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie internetowej Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji, poprawiania lub usunięcia.
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Zmiana Regulaminu:
1) Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
2) W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
3) W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami-Konsumentemi przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
3. Wszystkie prawa do strony internetowej Sprzedawcy, tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, wraz z organizacja strony zdjęć, filmów, grafik, znaków ochronnych a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu (z wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu w celach prezentacji towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Sprzedawcy. Zabrania się kopiowania lub innego korzystania bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy.
4. Klient nie może podczas korzystania ze Sklepu Internetowego korzystać z procedur, które mogłyby mieć negatywny wpływ na jego działanie i nie może wykonywać żadnej działalności, która mogłaby jemu lub osobom trzecim umożliwić nieautoryzowaną ingerencję lub nieautoryzowane korzystanie z oprogramowania lub pozostałych części tworzących Sklep Internetowy, jego części lub oprogramowanie w sposób, który byłby sprzeczny z jego przeznaczeniem i celem. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony Internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
5. Sprzedawca nie stosuje kodeksu dobrych praktyk.
6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych z Klientami będącymi Konsumentami z Klientami będącymi Przedsiębiorcami-Konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2020 r. poz. 287 ze zm.) z wyłączeniem umów dotyczących Wyrobów medycznych; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.